Italialainen vuonna 1985 perustettu Briko valmistaa laseja ja kypäriä lasketteluun sekä pyöräilyyn. Monet muistavat merkin takavuosilta maastohiihdosta myös Suomen maajoukkueen kasvoilta.
Brikon maailmaan ovat aina kuuluneet huippu-urheilijat. Suomessa vierailulla ollut Brikon toimitusjohtaja Carlo Boroli kertoo, että heidän tallissaan on ollut ja on edelleen huomattava määrä alppihiihdon ja pyöräilyn suurnimiä. “Nimet Alberto Tomba, Lindsey Vonn, Marc Giradelli, Marco Pantani, Mario Cipollini varmasti kertovat riittävästi”, Boroli hymyilee. “Alberto Tomba on mukana toiminnassamme tälläkin hetkellä”, hän lisää.
Boroli kertoo, että Briko uudisti brändinsä sekä ilmeensä täydellisesti muutama vuosi sitten. “Koko toimintamme perustuu intohimoon tehdä parhaita tuotteita, jotka mahdollistavat parhaat suoritukset. Olemme kuin tulivuori, jonka vastustamaton energia puskee urheilijoita parempiin suorituksiin”, Boroli maalailee.
Parhaista tuotteista Boroli nostaa esiin ISPO-messuilla palkitun Vulcano-sarjan FIS 6.8 -alppihiihtokypärän, jolla on nimensä mukaisesti FIS:n virallinen hyväksyntä. “Kypärä edustaa parasta osaamistamme niin materiaalien kuin toimivuudenkin suhteen ja siinä on patentoimamme Protetto-järjestelmä, joka suojaa erityisesti laskijan niskaa kovilta iskuilta”, Boroli kertoo.
Brikon varusteita käyttävät Italian ja USA:n alppihiihtomaajoukkueet sekä lukuisa määrä yksittäisiä urheilijoita. Merkin suurimmat markkinat ovat kotimaassa Italiassa, USA:ssa sekä Keski-Euroopassa, etenkin Alppialueella. “Myös Espanjassa olemme hyvin edustettuna”, Boroli lisää.
Miten Briko näkee Suomen markkinat? “Markkinatilanne ei ole helppo, mutta uskomme Brikon tyyppiselle, valtavirrasta poikkeavalle ja äärimmäisen laadukkaalle merkille löytyvän oma ostajakuntansa”, kertoo Oy Patrol Ab:n myyntipäällikkö Pasi Jääskeläinen.
Lisätietoa Brikosta www.briko.com